Vakmanschap & Zekerheid. Sinds 1935.
professionals-icon
Verhuizen met professionals: zorgvuldige en ervaren verhuizers
zekerheid-icon
Zekerheid & zorgeloosheid: expertise en bescherming van een gecertificeerde verhuizer
opslag-icon
Perfect geconditioneerde opslag: de veiligste van Nederland
Opgeruimd huis na een verhuizing

Opgeruimd huis na een verhuizing

Hoe prettig is het als je huis snel is opgeruimd nadat je bent verhuisd? Wij, Nouwens Verhuizingen, hebben ideale tips om jouw spullen op te bergen. Hierdoor wordt je verhuizing een stuk makkelijker. Na de verhuizing ben je vaak het overzicht helemaal kwijt en wij gaan jou helpen om het overzicht te bewaren. Benieuwd naar alle opbergtips? Lees meer in onze blog!

Voordelen van opruimen na een verhuizing

De meeste mensen die gaan verhuizen verkijken zich op hoe druk een verhuizing is. Verhuizen zorgt vaak voor stress en onrust. Ook zie je regelmatig dat na een lange verhuizing er geen energie meer is om alle dozen uit te pakken. Wij raden aan om na een verhuizing gelijk te starten met het opruimen van alle dozen. Doordat je gelijk start met opruimen geef je jezelf rust en overzicht. 

Een goede mindset

We begrijpen goed dat een verhuizing een hele drukke tijd is waarbij veel geregeld moet worden. Bij een verhuizing moeten er veel zaken geregeld worden binnen een bepaalde tijd. Het is belangrijk dat je een goede planning maakt, waardoor je goed uitkomt met de tijd. Een advies dat wij altijd meegeven is beginnen met een goede mindset. Een verhuizing geeft jouw leven weer een frisse start en het is jouw kans om afscheid te nemen van oude spullen. Het is ook belangrijk om tijdens het verhuizen voldoende rust te pakken, zodat je de juiste mindset kan vast blijven houden.

Spullen sorteren en scheiden

Je bent net verhuisd, maar alle dozen die moeten nog uitgepakt en opgeborgen worden. Dit is een chaotische tijd waar het belangrijk is om het hoofd koel te houden. Als je een georganiseerd huist wilt hebben is ons advies om al jouw spullen netjes te sorteren.

Als je gaat verhuizen heb je allerlei soorten spullen, denk hierbij aan spullen voor de keuken, slaapkamer, woonkamer en badkamer. Ook heb je natuurlijk kledingitems, boeken, bestek en noem maar op. Voor een goed overzicht is het handig om al deze spullen vooraf te sorteren, zodat je met het uitpakken sneller klaar bent. 

Wanneer je alles hebt georganiseerd, kan je vervolgens ook bepalen welke spullen je niet mee wilt nemen. Wij adviseren om oude spullen niet mee te nemen naar je nieuwe woning. Zeker als het spullen zijn waar je weinig waarde aan hecht nemen onnodig veel ruimte in beslag. 

Tot slot kan je de gesorteerde spullen in dozen doen en daarna kan je alle dozen labelen. Hierdoor heb je alle spullen die bij elkaar horen in dezelfde dozen en zie je door de labels heel eenvoudig wat er in de dozen zit. Dit zal ervoor zorgen dat het uitpakken overzichtelijker verloopt.

slimme-opbergtips-na-verhuizen

Maak gebruik van slimme opbergsystemen

We begrijpen goed dat een verhuizing een hoop rommel met zich meebrengt. Wij raden aan om slim gebruik te maken van alle ruimtes. Hierdoor zal de verhuizing een stuk soepeler gaan. Wij adviseren om te bepalen welke spullen vaker en minder vaak gebruikt worden. Spullen die je vaak gebruikt kan je het beste op plekken opbergen waar je makkelijk bij kunt. Spullen die je vaker gebruikt zijn bijvoorbeeld kledingitems en toiletartikelen.

Je hebt ook spullen die je minder vaak nodig hebt, bijvoorbeeld seizoensgebonden items als kerstdecoratie. Ons advies hierin is om deze spullen op te bergen op plekken waar je niet snel bij kunt. Een ideale plek hiervoor is bijvoorbeeld achter in een kast of opbergruimte.

Voor papieren en documenten zijn er ook slimme opbergmanieren. Wij raden aan om alle papieren en documenten in mappen te sorteren en deze ook te labelen. Je hebt bijvoorbeeld financiële documenten, garantiebewijzen of papieren die je nodig hebt voor de verhuizing. Door alles gestructureerd op te bergen weet jij zeker dat je het overzicht niet kwijtraakt en alles makkelijk terug kunt vinden.

Vergroot uw ruimte met multifunctionele meubels

Meubels die meerdere functies hebben, zoals een bed met opberglades of een salontafel met opbergruimte, zijn perfect voor het netjes wegwerken van spullen. Bij Nouwens Verhuizingen kunnen wij jou helpen met de verhuizing van zulke meubels.

Nouwens Verhuizingen als jouw verhuisbedrijf

Wij begrijpen goed dat verhuizen een grote impact heeft en dat het een chaotische periode is. Als je gaat verhuizen neemt dat altijd veel tijd in beslag, dus daarom is het ideaal om gebruik te maken van een verhuisbedrijf. Ben jij op zoek naar een verhuisbedrijf? Bij Nouwens Verhuizingen regelen wij jouw verhuizing van top tot teen!

Naast dat wij in Tilburg zijn gevestigd, vind je ons ook in andere plaatsen. Je vind ons ook als verhuisbedrijf Breda, verhuisbedrijf Waalwijk en verhuisbedrijf Oosterhout.

 

 

 

 

Ik ben Frans 62 jaar oud en woon in Hilversum. Ik werk al 8 jaar met veel plezier bij Nouwen Verhuizingen in de rol van Chief Financial Officer (CFO). In deze functie houd ik me bezig met diverse aspecten van personeelszaken, finance, risk en kwaliteit. Daarnaast vind ik het leuk om mijn expertise op het gebied van Verhuizen met jullie te delen in mijn blogs.

Gerelateerde berichten

verhuizen met baby
Frans Oomen
Verhuizen met een baby: waar moet je rekening mee houden? 
Het regelen van een verhuisbedrijf, het inpakken van spullen, het doorgeven van adreswijzigingen en het opnieuw inrichten van een nieuw
verhuisverlof-3
Frans Oomen
Het verhuizen van waardevolle spullen 
Verhuizen kan een spannende, maar ook stressvolle gebeurtenis zijn. Vooral als het gaat om waardevolle spullen. Of het nu gaat
hoelang duurt verhuizen
Frans Oomen
Hoelang duurt een verhuizing?
Verhuizen is een proces dat veel planning, voorbereiding en fysieke inspanning vergt. De belangrijkste tip voor een verhuizen is plannen.